​Call Us Now:
058-6928663
הפילאטיס ואני

החלטתי לשתף אתכם במשנה שלי לגבי הפילאטיס. ממש ממקום הכי אמיתי.

כשהתוודעתי לראשונה לפילאטיס זה היה לפני מספר שנים, כשחוויתי כאבי גב שהקרינו לירך. החלטתי לנסות את הדבר הזה שנקרא פילאטיס. ניסיתי ובאופן קסום אחרי 3 שיעורים הכאבים עברו. הוקסמתי מכך שאחרי כל מיני ניסיוניות אחרים לטפל בכאב בסופו של דבר הפילאטיס החזיר לי את גופי ללא כאב.

עשיתי ספורט כל חיי, חדר כושר, כדורסל, שחייה, אירובי.. ובאמת נהניתי. אבל הפילאטיס? ממש הגדרתי אותו  כספורט חכם שמשרת את הגוף ולא להיפך.

היום, אחרי לימודים מעמיקים של שיקום ושעות רבות של הדרכה, אני פשוט מאמינה שזה לא סתם ספורט. זו חייבת להיות דרך חיים. כמו שנושמים, כמו שאוכלים, כמו שישנים, זה פשוט צריך להיות חלק משגרת היומיום, חלק מסדר היום שלנו. 

הגוף, זו המכונה המדהימה ביותר, המורכבת ביותר שזכינו בה ולכן זה פשוט כל כך בסיסי שנשמור, נשמר ונתחזק את הגוף. שנלמד לפתח בנו מודעות לרחשי גופינו, לדעת להקשיב לצרכים שלנו, למערכת ההתראה המובנת בגופינו וללכת יחד איתה. 

אני באמת מאמינה בעמקי ליבי שהפילאטיס זה דרך חיים ומאחלת לכל אחד לתת לעצמו ולגופו את המתנה המופלאה הזו.

 

פילאטיס...?
​

פילאטיס

מטרת השיטה היא אימון הגוף כך שיוכל לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת, וללא פגיעות גופניות. שיטת פילאטיס מנסה להשיג את המטרה הזו על ידי סדרה של תרגילים המפעילים את השרירים המייצבים ומתרגלים את הגוף לגייס את השרירים הנכונים לכל תנועה. פילאטיס מנסה לאפשר טווחי תנועה גדולים יותר במפרקים ולאורך כל עמוד השדרה. ובכך למנוע לחץ שנוצר על חוליות ומפרקים מתנועה בלתי יעילה.

שרירים מייצבים

השרירים המייצבים הם שרירים הנמצאים עמוק מתחת לעור, קרוב למפרקים, סביב החוליות וברצפת האגן. שרירים אלו מסייעים לשרירים המניעים ומבודדים את התנועה. פילאטיס מייחסת חשיבות יתרה לשרירים אלו, מתוך מחשבה ששימוש נכון בהם יאפשר תנועה חלקה יותר וימנע עומס על חלקים אחרים בגוף.

המיוחד בשיטת הפילאטיס הוא שתרגול בשיטה דורש הפעלת כוח בפחות חזרות לכל תרגיל. האימון מתמקד בחיזוק שרירי הליבה והיציבה, כמו שרירי הבטן, תוך כדי מתיחה והארכה של שרירים אחרים. אימון בַּשיטה יכול להיות רוטינה של תרגילים עם זרימה תנועתית ביניהם, או לחלופין יש אפשרות לבצע תרגילים אחדים בעצימות גבוהה יותר.

פילאטיס שיקומי

כל הזכויות שמורות לרונית, סטודיו לפילאטיס, 2014