ההבדל בין סטוט פילאטיס ליוגה

במובנים מסוימים, פילאטיס הוא כמו יוגה. שניהם נחשבים לשיטות תנועה מבוססות גוף-נפש. שניהם מדגישים נשימות עמוקות, תנועות חלקות, ארוכות ובזרימה המעודדות את הקשר בין גוף לנפש.

ההבדל הוא שבעוד יוגה דורשת מעבר מתנועה סטטית אחת לשניה, שיטת פילאטיס זורמת דרך סדרה של תנועות שהן יותר דינמיות, שיטתיות ומבוססות מבחינה אנטומית.

המטרה בפעילות בשיטת סטוט פילאטיס היא לחזק את שרירי היציבה תוך השגת כושר פונקציונלי אופטימלי.

 

לאילו תוצאות אני יכול לצפות מביצוע תרגילי סטוט פילאטיס?

תרגילי שיטת סטוט פילאטיס מכוונים לשיפור בחוזק השרירים, בגמישות, בתנועתיות, באיזון ושיווי משקל ובמודעות לגוף. בנוסף כתוצאה מאימונים בשיטה זו ניתן לצפות לירידה בכאבי גב ושאר מכאובים.

 

תוך כמה זמן אראה תוצאות?

המתמידים ב – 2-3 שיעורים בשבוע, יכולים לצפות לשינוי תוך 10-12 שיעורים. כמובן, יהיה שוני בין מתאמן אחד למשנהו כתלות במספר השיעורים לשבוע,                                 בסוג האימון (אישי/קבוצתי), השתתפות בפעילות ספורטיבית נוספת, ובפציעות קיימות. וכמובן כתלות במדריך.

 

יש לי "גב גרוע". האם אוכל לבצע פילאטיס?

תמיד מומלץ להיוועץ תחילה עם הרופא שלך או הפיזיותרפיסט לפני התחלת כל פעילות ספורטיבית כזו או אחרת.

אימון פילאטיס הוא עדין ומבוקר ללא פעולות פתאומיות.

לכן חשוב לוודא שאתה עובד עם מדריך מוסמך על מנת להבטיח שאתה מבצע את התנועות בצורה הנכונה.

מדריך מנוסה יהיה מסוגל לשנות את התרגילים כדי להתאים למגבלות הקיימות ובמקביל להמשיך לאתגר אותך בטווח שלך ולעקוב אחר השיפורים שלך. אם תחייב את עצמך לאימון עקבי, בהחלט תחוש בתוצאות.

 

האם אשיג את אותן תוצאות בפילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים?

אימוני פילאטיס מזרן מאד נוחים ויכולים להתקיים בכל מקום. פילאטיס מכשירים מאפשר עבודה עם קפיצים, דבר שיתן יותר דגש לגפיים החיצוניים שלך, מגוון ועוצמה לתכנית האימונים שלך.

 

אם אני עוסק בפילאטיס, האם עלי להמשיך את הפעילות הגופנית הרגילה שלי?

סטוט פילאטיס הינה שיטת תרגילי שרירים-שלד. היא אידאלית בשילוב עם סוג כלשהו של פעילות גופנית לב וכלי דם כגון הליכה, ריצה, אירובי וכו'. כמו כן היא תשלים את תכנית האימונים להורדת המשקל.

 

איך סטוט פילאטיס שונה מתרגול עם משקולות או כל תרגול כנגד מתח משתנה?

  • פילאטיס היא עבודה תלת מימדית, כלומר מתבצעת בכל מישורי התנועה

  • מתח קפיצי מזכיר יותר כיווץ שרירי

  • שימת דגש על כיווץ קונצנטרי/אקסצנטרי למניעת פציעות

  • ניתן להתאים את תרגילי סטוס פילאטיס לצרכים מיוחדים

  • בתרגילי פילאטיס, ניתן דגש על איזון מחדש של השרירים סביב המפרקים

  • תרגילי פילאטיס מתקנים אימון יתר או חוסר איזון שרירי העלול להוביל לפציעה

  • פילאטיס מדגיש איזון בין כח לגמישות (למניעת פציעות ולתנועה יעילה יותר)

  • תרגילי פילאטיס מובילים לשיפור ביציבה ולמודעות לגוף

  • תרגול עם משקולות בשילוב תרגילי סטוט פילאטיס יכולים להיות משלימים לתכנית האימונים שלך

 

האם זה בטוח לעשות פילאטיס במהלך הריון?

המידע הבא אינו תחליף להיווצעות עם הרופא המלווה שלך להריון. אנא פני לרופא המטפל לגבי מידע על סוג הפעילות הגופנית שיכולה להתאים לך במהלך ההריון.

המידע הזמין על הריון ופעילות גופנית יכול להיות מאד מבלבל ולעיתים אף סותר.

שיטת סטוט פילאטיס נצמדת לקוים המנחים הנהוגים בתחומי הספורט בנוגע לבטיחות במהלך הריון וההנחיות שנקבעו על ידי ארגונים מקצועיים כגון המכללה האמריקנית למיילדות וגניקולוגיה.

גוף האשה משתנה במהלך תקופת ההריון. ישנם אימונים שיכולים להתאים לנשים מסוימות בזמן ההריון ולחלקן לא.

במהלך הריון רגיל, בריא, פעילות גופנית מתונה היא בטוחה לעובר ומומלצת לאם. התרגול אמור למנוע דליות, טחורים וכאבי גב תחתונים, לסייע בשיפור ההערכה העצמית ושמירה על רמות כושר להכנת הגוף לדרישות הפיזיות של האמהות.

גוף האשה עובר שינויים רבים במהלך ההריון והפעילות הגופנית צריכה להתאים לכל שלב בהריון. היופי בפילאטיס הינו באינדיבידואליות ליכולתו של כל אדם.

בשליש הראשון, האימונים יכולים להיות מותאימים לרמות העייפות שקיימות בשלב זה.

במהלך ההריון שרירי הבטן נמתחים וחלק מהנשים עלולות לחוות הפרדות בטנית (הפרדה של שרירי הבטן) ולכן יש לתת מענה מתאים ונכון לעבודה על שרירי הבטן.

בנוסף, כתוצאה משינויים הורמונליים במהלך ההריון, הרצועות המקיפות את המפרקים עלולות להיות רופפות ופגיעות. מסיבה זו, צריך להזהר לא למתוח אותן יתר על המידה ובמקביל להמשיך לחזק ולאזן את השרירים סביב המפרקים, כך נאפשר תמיכה בגוף במהלך שינויי היציבה בהריון.

היום, הנחיות רבות מצביעות על כך שהחל מהשבוע ה – 16, שכיבה על הגב לפרק זמן ארוך אינה מומלצת בשל בעיות באספקת הדם האימהית ומתוך כך אספקת הדם העוברי.

החל מהשליש השני, מנחי התרגילים מאד חשובים וכך גם שימוש באביזרים תומכים ומקלים על הפעילות הגופנית.

כמובן שתייה מורבה, הימנעות מפעילות יתר והתחממות יתר תמיד חשובים!

 

האם ארד במשקל רק דרך פילאטיס? אם כן, כמה משקל אני צפוי להוריד?

פעילות פילאטיס יכולה להיות תוספת חיובית לתכנית הירידה במשקל הכוללת שלך. ירידה במשקל מתרחשת כאשר מספר הקלוריות הנצרכות פחות ממספר הקלוריות שנשרפות. הדרך המוצלחת והבריאה ביותר להשגת ירידה במשקל היא תכנית פעילות גופנית הכוללת מרכיב אירובי בשילוב עם מרכיב אימוני כח – כמו התעמלות פילאטיס, ובשילוב דיאטה מאוזנת.

פילאטיס בשילוב פעילות אירובית מציע יתרונות נוספים – חיבור גדול יותר בין גוף לנפש, שיפור יציבה, גמישות ופונקציונליות.

 

 

כל הזכויות שמורות לרונית, סטודיו לפילאטיס, 2014